حامیان دکتر سعید جلیلی در استان البرز

پیش بسوی دولت اسلامی...

«سیاست» ؛
مأمورساواک به امام گفت که آقا سیاست عبارت از دروغگویی است، عبارت از خدعه است، عبارت از فریب است، عبارت از پدر سوختگی است، این را بگذارید برای ما.
امام فرمود:این سیاست مال شماست... این سیاست هیچ ربطی به سیاست اسلامی ندارد، این سیاست شیطانی است و اما سیاست به معنای این است که جامعه را راه ببرد و هدایت کند به آنجایی که صلاح جامعه و صلاح افراد هست... پیغمبر اکرم مبعوث شد که سیاست امت را متکفل باشد.

بایگانی
آخرین نظرات

گزینه ایده آل، برای شرایط کنونی کشور و جهان

ستاد مردمی - استان البرز | جمعه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۴۰ ق.ظ

شرائط امروز انقلاب اسلامی به تعبیر رهبری انقلاب در پیچ مهم تاریخی قرار دارد. مهم بودن و پر اهمیت شدن این پیچ در مسیر حرکت رو به تعالی ملت ایران از آن جهت حائز اهمیت می‌نماید که پس از در هم شکستن نسخه‌های بشری برای هدایت و رهبری اجتماع از سوی تفکرات کمونیستی، هم اکنون نسخه‌های لیبرالیستی نیز در سراشیبی تند سقوط به زباله‌دان تاریخ قرار دارند. دراین برهه حساس تاریخی تنها جریان و تفکری که توان و ادعای هدایت دنیای را دارد «تفکر اسلام انقلابی» است تفکر اسلام انقلابی که در مسیر بناتمدن اسلامی می‌بایست نخست دولت اسلامی را در تشکیل دهد و سپس با تکیه بر آرمانهای و ارزشهای اسلامی به سمت پایه گزاری تمدن اسلامی حرکت کنند. به همین خاطر انتخابات پیش رو که در حقیقت لیله القدر دولت آینده است. باید مرحله‌ای باشد برای نیل به هدف مقدس دولت اسلامی.

از این رو انتخابات پیش رو و دولت آینده در حقیقت صحنه رقابت و تلاش دو جریان عمده فکری در سه عرصه داخلی، منطقه‌ای و بین المللی است.
در عرصه داخلی، انقلاب اسلامی پس از سه دهه اکنون در مرحله ایست که جریاناتی عمدتا لیبرالی که دل در گرو ارزشهای لیبرالی و نسخه‌های تجویز شده غربی برای حل مشکلاتی نظیر بیکاری، تورم، کاهش ارزش پول ملی ومدیریت فرهنگ، اقتصاد، و سیاست جامعه به تکنوکراسی دل بسته‌اند و برای عبور از تحریم‌ها و فشار‌های سیاسی نظام سلطه بر انقلاب اسلامی و ملت ایران معتقد به تنش زدایی (شما بخوانید تسلیم شدن) با تمهید مجدد سعی در به قدرت رسیدن دارند. در سوی دیگر عرصه رقابت جریان وفادار به اسلام انقلابی حضرت امام روح الله و رهبری عزیز انقلاب هستند که معتقدند راهکارهای مسلمان نماهای تکنوکرات نه تنها دردی را از ملت دوا نکرده‌اند بلکه در بسیاری از موارد خود مساله ملت و کشور شده‌اند. از این رو معتقدین به کارآمدی دین در عرصه هدایت اجتماع به اتفاق رهبری عزیز و در یک کلام امت حزب الله برای حل مسائل مبتلا به جامعه امروز ایران در حوزه اقتصادی معتقد به اقتصاد مقاومتی، در حوزه اجتماعی معتقد حضور مردم برای حل مسائل اجتماعی، در حوزه سیاست خارجی مبتنی بر عزت، حکمت، مصلحت، به ایستادگی درمقابل زیاده خواهی نظام سلطه راهکار وضعیت امروز ایران اسلامی می‌دانند. بنابراین بهترین گزینه برای شرایط داخلی رییس جهموری است که علاوه بر اینکه به لحاظ مبنایی عمیقا دل در گرو جریان اسلام انقلابی داشته باشد. می‌بایست در سطوح کلان از وضعیت و شرائط و توانمندی‌های دقیق و درستی داشته باشد. واز جمع بندی کلان اوضاع کشور برآورد صحیح مبتنی بر واقع داشته باشد. تا بتواند در بزنگاههای تاریخی در مسیر انقلاب اسلامی سربازی بزرگ برای ملت و رهبری نظام باشد.
از طرفی دیگر در سطح منظقه‌ای جریان مقاومت پس از پیروزی‌های بزرگ در نبردهای گذشته (۳۳ روزه، ۲۲روزه) اکنون در مقیاس منطقه‌ای درگیر با جریان «موسوم به محور سازش» است. این نبرد یعنی مواجه محور مقاومت به رهبری ایران و با به میدان آمدن توده‌های مظلوم و مسلمان کشورهای منطقه با «محوسازش» با صحنه گردانی امریکا و اسراییل و البته میدان داری جریانات منطقه‌ای نظیر عربستان، ترکیه، سر نوشت منطقه، انقلاب اسلامی و نهایتا تمدن اسلامی را رقم خواهد زد. خیزش مردم مسلمان منطقه و اصرار آن‌ها بر اداره جامعه توسط اسلام صحنه وسیعی و بزرگی را برای محور مقاومت به وجود آورده است. از این رو بود که دشمنان برای جبران شکست در مقابل محور مقاومت در اثر بیداری اسلامی در کشورهای منطقه سوریه و محور مقاومت را مورد بی‌رحمانه‌ترین یورش‌های گروهای تروریستی که این بار عریان‌تر از قبل دست در دست اربابان خود نهاده‌اند قرار دادند. نظام سلطه و پادوهای منطقه‌ای آن با حمایت‌های بی‌حساب و کتاب در پی آن هستند انتقام همه شکست‌های قبلی را یک جا با ایران اسلامی به عنوان کانون تغذیه کننده شراره‌های انقلاب و عدالتخواهی در منطقه بگیرند. بدون شک باید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های رییس جمهور آینده کشور، شناخت و تسلط مناسب بر تحولات منطقه‌ای با تکیه بر مبانی و اصول اندیشه‌های بین المللی مکتب اسلام انقلابی امام و رهبری انقلاب داشته باشد تا در این برهه حساس و سرنوشت ساز و در این پیچ بزرگ تاریخی بتواندیاری رسان جریان مقاومت باشند.
در بعد بین المللی امروز تنها جریان دارای ادعا و پتانسیل برای جایگزینی نظام لیبرال سرمایه داری جریان اسلام انقلابی است که الهام بخش همه مستضعفان جهانی است. از این رو سطح و نقش برجسته ایران در مقابله با نظام سلطه بین المللی از چنان جایگاهی برخوردار است. که بدون تردید همه توان نظام سلطه در سالهای آتی بر روی مهار کانون تغذیه کننده تفکر مقاومت در دنیا تمرکز خواهد کرد. از این رو باید رییس جمهور آینده که در حقیقت ایستادگی در مقابل زیاده خواهان نظام سلطه با می‌دانداری دولت وی رخ خواهد داد. درک و شناخت درست و مواجهه صحیحی از اوضاع بین المللی داشته باشد. از این رو در حقیقت یکی دیگر از عرصه‌های مهم پیش روی دولت آینده در مسیر تمدن سازی عرصه پر فراز و نشیب بین المللی است. که جز با درک و شناخت صحیح و تجربه مواجهه با این قدرت‌های فاسد حرکت به سمت تعالی ملت شتاب لازم را نخواهد داشت
از این رو با نگاهی به سه عرصه داخلی، منطقه‌ای، بین المللی و بررسی مسائل و سیاست‌های راهبردی نظام جمهوری اسلامی بهترین گزینه‌ای که می‌تواند در این مقطع حساس سکان اجرایی کشور را به دست بگیرد سعید جلیلی است.
دکتر جلیلی به دلیل برخورداری از تفکر انقلابی و تجربه سال‌ها مدیریت در وزارت خارجه و رشد منطقی سلسله مراتب اداری درک صحیح و درستی از فضای تصمیم گیری سیاست خارجی بر مبتنی براندیشه مقاومت دارد. حضور موفق جلیلی در جایگاه دبیری شورای امنیت ملی یعنی جایگاه رصد و پایش شرائط و اقتضائات کشور در سطح کلان بهتر از هرکسی از شرائط و اوضاع سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، و اجتماعی، و بین الملل امروز کشور اطلاع دارد. حضور در چنین جایگاهی باعث شده است تا جلیلی با دایره گسترده‌ای از نخبگان و خواص دلسوز و توانمند و گمنامی که دل در گرو تعالی و پیشرفت انقلاب و ایران دارند. که این خود بزرگ‌ترین سرمایه برای حل مشکات در دولت آینده می‌تواند باشد. از سویی دیگر جلیلی به علت مواجهه مکرر با مکر‌ها و شگردهای نظام سلطه در سطح منطقه‌ای (حزب الله لبنان، مساله سوریه، و…) و در سطح بین المللی (مساله هسته‌ای،…) بیش از هرکس دیگری در سطح اجرا و نامزدهای مطرح شده از فضای بین المللی و مواجهه با سران نظام سلطه شناخت دارد. روحیه مشورت پذیری و مبارزه با فاسد جلیلی، مقبولیت تام او در بین آحاد مردم، مشی مردمی و مهم‌تر از همه اعتقاد به حضور مردم و استفاده از توان گسترده ملت برای حل مشکلات پیش رو، مطلوب‌ترین گزینه برای ریاست جمهوری پیش رو می‌باشد. باشدکه در سایه رهبری‌های امام خامنه‌ای و سربازی‌های جلیلی در جایگاه ریاست جمهوری ملت عزیز ایران به آنچه استحقاق آن را دارند برسد. ان شاالله

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی